top of page
  • Foto van schrijverTriplesol

Waarom Triplesol jou het beste kan helpen

Bijgewerkt op: 24 nov. 2022

Wij zeggen altijd: “Het is bijna onmogelijk om verkeerde zonnepanelen te kopen. Het is wel mogelijk een verkeerd installatiebedrijf te kiezen.” Defecte producten komen bij zonnepaneelinstallaties namelijk zelden tot nooit voor. Wat wel vaak voorkomt zijn verkeerde ontwerpen en bedrijven die niet thuisgeven als er problemen zijn. Wij hebben een aantal redenen op een rijtje gezet waarom we denken dat Triplesol een goede keus is. Op deze pagina vind je ook wat informatie over de geschiedenis van het bedrijf en hoe ons team eruitziet.


Op deze pagina lees je over:


Het team






Triplesol: Klein maar fijn

Triplesol is begonnen als familiebedrijf in 2014 in regio De Ronde Venen. Het was nooit de ambitie om een grote speler te worden in de markt. Een grote speler worden, betekent dat je heel veel personeel in dienst moet hebben om kwaliteit te kunnen waarborgen. Het managen van veel personeel is een uitdaging waar we ons niet toe geroepen voelen. We vinden het leuk om veel normale mensen te helpen de transitie te maken naar duurzame stroom. Zonnepanelen installeren is heel erg dankbaar werk. Positieve referenties geven ons een heel goed gevoel dat ons werk gewaardeerd wordt. Dat is heel belangrijk voor ons; veel belangrijker dan geld.


Onze persoonlijke benadering

Het doel van Triplesol is te opereren als een lokaal bedrijf, waar het in Nederland ook zonnepanelen legt. Dat wil zeggen dat we bereikbaar zijn en benaderbaar. Soms lopen zaken anders dan verwacht. Snel kunnen schakelen met een adviseur die de situatie zelf bekeken heeft, is aangenaam en efficiënt werken voor beide partijen. Onze projecten worden daarom ook altijd begeleid door één adviseur die van begin tot eind het aanspreekpunt is voor een klant. In een groot aantal gevallen is de adviseur ook op gesprek gekomen en heeft hij het pand goed bekeken.


Maatwerk van een deskundige

Zonnepanelen installeren is maatwerk. Voordat wij een offerte maken, vullen wij een checklist in van het bestek. Hierop staan alle zaken die in het verleden wel eens verkeerd zijn gegaan. Op deze manier voorkomen we zoveel mogelijk een tweede keer dezelfde fout te maken. Bij installatie weet een klant ook bijna precies wat er gaat gebeuren. Voor installateurs is het ook handig dat zaken van tevoren goed besproken zijn en goed opgeschreven worden.


Deskundig advies voor jou

Wij kennen de producten door en door. Naast ze geïnstalleerd te hebben, hebben we er ook al heel lang service op verricht. We weten wat de valkuilen zijn en de zwakheden van elk systeem. Als wij iets zeggen, dan kun je het met een gerust hart aannemen. Wij baseren onze kennis op ervaring vanaf 2014 en een oprechte belangstelling in het onderwerp. Er zijn niet veel bedrijven die dezelfde vorming aan de dag kunnen leggen, die wij hebben doorgemaakt.


Geen verrassingen achteraf

Als er een schouw is geweest van Triplesol, kun je ervan uit gaan dat deze sluitend is en er geen extra kosten meer bijkomen. Als er iets niet helemaal duidelijk is, wordt het opgenomen in de offerte en eventueel een Plan B uitgedacht. De offerte wordt zo naast een strakke aanbieding van producten, ook een plan van aanpak voor hoe we de zonnepanelen komen installeren.


Een partij waar je afspraken mee kan maken

Voor ons is het heel belangrijk dat je weet wat je aan ons hebt. Als we iets niet zeker weten, zeggen we ook niet dat we het wel weten. Onze installaties zijn degelijk ontworpen en met goed montagemateriaal geïnstalleerd. Het blijft liggen en het blijft werken. Mochten zich defecten aan het systeem voordoen, dan zoeken we het uit en lossen we het op zolang het probleem binnen het service garantietermijn is ontdekt.


Lange garanties

Wij bieden lange garanties op ons werk en we zetten deze op een plek waar je ze makkelijk terug kunt vinden, namelijk in onze offerte. We bieden lange service op de panelen, omvormersystemen en ons installatiewerk. Binnen dat termijn verhelpen we een probleem gratis. Het enige wat je hoeft te doen is actief het systeem te monitoren. Als je ons belt dat er een probleem is, zetten we je op onze servicelijst en helpen we je zo snel we kunnen.


Garantie op garantie

Mocht er iets met Triplesol gebeuren, kun je nog altijd terecht bij garantiefonds SGZE. SGZE bemiddelt met fabrikanten bij defecte producten. Daarmee nemen ze je heel veel werk uit handen. Communicatie met fabrikanten gaat vaak stroef en moeizaam. Grote fabrikanten die misschien wel 25.000 zonnepanelen per dag produceren, besteden niet zoveel aandacht aan een kleine particulier met een defecte bypass diode. SGZE zorgt ervoor dat ze dat wel gaan doen, als Triplesol er niet meer is.


Hulp met terugvragen van de btw

De btw van de zonnepanelen kun je in de meeste gevallen terugkrijgen. Dit is niet een erg ingewikkeld proces. Tot 2020 deden onze klanten dat allemaal zelf met een beetje begeleiding vanuit ons. We wilden het echter nog makkelijker maken voor onze klanten en dus melden we iedereen die bij ons klant wordt gratis aan bij Nationale Belasting Adviseurs – een boekhoudkantoor dat zich specialiseert in het terugvragen van btw over zonnepanelen. Na het installeren zetten wij je gegevens door naar het kantoor en zij regelen het contact met de belastingdienst verder. Het kan zijn dat ze nog contact met je opnemen voor wat extra informatie, maar het contact met de belastingdienst regelen zij verder voor je.


De geschiedenis van Triplesol

Zoals gezegd is het bedrijf begonnen als familiebedrijf van vader en zoon; Frank en Stefan. Frank had oorspronkelijk elektrotechniek gestudeerd maar was daarna lang werkzaam bij ABN-AMRO in de automatisering. Werken voor een groot bedrijf beviel hem prima, maar er was altijd een deel van hem dat wilde ondernemen. In 2012 stopte het voor Frank bij ABN-AMRO. De bank ging heel erg inkrimpen, en dat kostte hem op den duur zijn baan. Erg sneu, want hij wilde niet weg. Wat volgde was een periode van grote onzekerheid voor hem, maar hij heeft nooit medelijden met zichzelf gekregen.


Stefan dacht eigenlijk voor compleet andere zaken bestemd te zijn dan het ondernemerschap. Hij studeerde af op politicologie, maar net in een periode waarin het heel moeilijk was voor starters om aan hun eerste baan te komen. Stefan en Frank zaten dus een beetje in hetzelfde schuitje.


In 2012-2013 begon in Nederland langzaam de belangstelling in zonnepanelen te ontwikkelen. Het was een woelige markt, en niemand kon precies zeggen hoe zaken zich gingen ontwikkelen. Frank besloot er een beetje onderzoek naar te doen. Zijn achtergrond in elektrotechniek maakte het onderwerp toegankelijk voor hem. Hij stelde essays op met zijn bevindingen. Stefan was wel geïnteresseerd in het onderwerp en het idee van de energietransitie. Hij sloot zich aan bij het project en samen onderzochten zij of een bedrijf in zonnepanelen een haalbaar plan was.


Het begin van Triplesol was zoals veel start-ups in huis met niet meer dan een stel computers en wat telefoons. De ontwikkeling was langzaam. Zonnepanelen installeren is heel fysiek werk en fysiek was Triplesol heel beperkt. Er was niet eens een ladder om dingen te bekijken bij klanten. Klanten vonden het niet erg dat de professionaliteit nog zo laag was. Andere bedrijven zoals Triplesol deden het toen niet erg anders. Op gegeven moment kregen ze een steeds beter verhaal en kwamen ze aan betere producten. De installateurs waren ook behoorlijk handig. Grote en moeilijke installaties deden ze allemaal zonder probleem. Omdat de installateurs een eigen loods hadden, lieten Frank en Stefan zaken daar leveren of ophalen bij de groothandel. Zo konden ze lang blijven in een klein kantoor in een woonhuis, dat ze hadden verbouwd uit twee oude slaapkamers.


Op gegeven moment hadden Frank en Stefan toch behoefte aan uitbreiding van de werkruimte en personeel. Ze wilden ook graag een plek hebben om spullen op te slaan. Stefan begon om zich heen te kijken voor beschikbare bedrijfsruimte. Mijdrecht heeft een groot industrieterrein. Ze vonden daar een loods-kantoor combinatie en streken daar neer. De nieuwe ruimte maakte het mogelijk voor Triplesol om grotere volumes installaties te draaien en de twee hadden veel beter zicht op de producten die erin en eruit gingen. Ze verwelkomden een eerste personeelslid die nog altijd bij ons werkt, in 2019. Helaas ging het met Frank in deze periode minder goed. Hij stierf eind 2019 aan kanker. Triplesol was dus niet langer meer een familiebedrijf, en werd voortaan alleen geleid door Stefan.


2020 en 2021 waren desalniettemin periodes van grote groei voor Triplesol. Er kwamen meer mensen voor Triplesol werken en die pikten het vak aardig op. Het werkproces werd steeds meer gestroomlijnd en de kwaliteit van de werkzaamheden ging omhoog. We deden grotere projecten en ook meer projecten. Triplesol kreeg veel positieve referenties en we kregen zin in de toekomst. Frank is er dan nu niet meer, maar als hij kon zien hoe het ging, zou hij apetrots zijn.


Het team

Dave - adviseur

Dave is werkzaam in de buitendienst. Wij proberen hem voor 3 gesprekken op een dag in te plannen. Dave is een harde werker met een enorm gevoel voor verantwoordelijkheid. Hij vraagt door en denkt stappen vooruit. Hij trekt ook werk naar zich toe. We krijgen regelmatig positieve feedback over Dave’s optreden. Voor het werk dat hij voor Triplesol heeft gedaan, staat hij op de nominatie voor een standbeeld op kantoor.


Bodi - adviseur

Bodi was een poosje manusje van alles, maar hij zit nu alweer geruime tijd in de buitendienst. Hij is het soort persoon die alle details graag weet en opslaat. Zorgvuldiger dan Bodi, kun je bijna niet werken. Met weinig begeleiding heeft hij zich in rap tempo gevormd tot een uitstekende adviseur die met doortastende oplossingen komt. De mensen die hij helpt zijn vol lof over zijn optreden en communicatie. We zijn erg blij met Bodi.


Jens - adviseur

Over installatiewerk en technische mogelijkheden van montagemateriaal weet Jens buiten Stefan veruit het meest binnen Triplesol. Jens is - nog meer dan Bodi zelfs - klaargestoomd om in de buitendienst te gaan. Hij is eigenlijk alleen intern gekomen omdat hij moest weten hoe het hier op kantoor werkte. Jens is een heel prettige aanwezigheid. Als je een probleem hebt, is hij het soort persoon die je aan de andere kant van de lijn hoopt te treffen. Hij is vindingrijk en een doorzetter. Jens installeert ook vaak genoeg zelf installaties voor ons.


Widad - binnendienst

Widad levert bij ons alle administratieve ondersteuning. Ze maakt veel offertes, facturen, administratieve aanmeldingen en ze bereidt projecten voor. Met Widad heb je als klant niet zo heel veel te maken doordat het werk wat zij doet meer op de achtergrond is. Vragen kun je beter stellen aan de adviseur die je geholpen heeft. Voor Triplesol is zij van onschatbare waarde en we hopen haar nog heel lang te kunnen behouden.


Hengame - binnendienst

Hengame ondersteunt Widad.


Nikolaas - binnendienst

Nikolaas is verantwoordelijk voor de planning van installaties en service op bestaande installaties. Hij is voor de adviseurs ook de technische vraagbaak. Inhoudelijk weet hij het meest over de producten. Ook de installateurs melden zich bij hem met vragen. In principe heb je met Nikolaas alleen contact om een datum voor de installatie af te spreken.


Stefan - vliegende keep

Het woord zegt het al.

53 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page